Η παρούσα οικονομική κατάσταση με τον πληθωρισμό, τη γεωπολιτική αστάθεια και τα υψηλά κόστη ενέργειας καθώς και η ανησυχία των καταναλωτών για το χειμώνα που έρχεται, έχουν σαφώς επηρεάσει την συμπεριφορά και τις αγοραστικές τους επιλογές.
Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, πως μπορούν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν έξυπνα τα εργαλεία του Digital Marketing, ώστε να διατηρήσουν ή ακόμα και να αυξήσουν την κερδοφορία τους;
Κάθε κρίση φέρνει μαζί της και ευκαιρίες! Αναλύοντας παρακάτω τις δυσκολίες αλλά και τις αντίστοιχες ευκαιρίες που παρουσιάζουν, θα δούμε πως μπορούν οι επιχειρήσεις να ελιχθούν και τελικά μέσα από μια στοχευμένη στρατηγική Marketing, να ανταπεξέλθουν στην παρούσα κατάσταση με θετικό πρόσημο!
Αυξανόμενος πληθωρισμός σε όλα τα αγαθά
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης σε κάποια είδη: Οι καταναλωτές περιορίζουν σε ένα βαθμό τις αγορές τους και ενδιαφέρονται περισσότερο για τις προσφορές ή για προϊόντα που πιστεύουν πως θα ακριβύνουν στο σύντομο μέλλον.
Ευκαιρίες και στρατηγικές κινήσεις
• Προώθηση προσφορών: Προβάλλουμε διαφημιστικά τις προσφορές που παρέχουμε αλλά και τονίζουμε την αξία των προϊόντων μας στη ζωή του καταναλωτή μέσα από διαφημίσεις και video ads. Όπου μπορούμε, προβάλλουμε και testimonials, γνώμες πελατών με θετικές εντυπώσεις από τις αγορές τους.
To social proof είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο του digital marketing που δίνει κύρος στο Brand μας μέσα από αληθινές εμπειρίες και αξίζει να το εκμεταλλευτούμε.
• Μεγαλύτερη προώθηση προϊόντων όπου υπάρχει η προσμονή για αύξηση των τιμών τους στο εγγύς μέλλον. Προσαρμόζουμε τις διαφημιστικές μας καμπάνιες ώστε να προβάλλουμε προϊόντα ή υπηρεσίες που συμφέρει ο καταναλωτής να αγοράσει τώρα.
Αστάθεια και αβεβαιότητα
Οδηγεί σε αναβολή προσωπικών αγορών και μείωση δαπανών σε αγαθά πολυτελείας, εξόδος κ.λπ. Σε περιόδους αβεβαιότητας, ο καταναλωτής τείνει να περιορίσει αγορές που κρίνει ότι δεν καλύπτουν απαραίτητες ανάγκες.
Ευκαιρίες και στρατηγικές κινήσεις
Ένα από τα πιο σημαντικά αποτελέσματα της παραπάνω συμπεριφοράς, είναι ότι ο καταναλωτής μένει περισσότερο μέσα στο σπίτι και φυσικά περνάει περισσότερο χρόνο στο internet. Συνεπώς, υπάρχει αύξηση και στις διαδικτυακές αγορές και αυτό είναι σίγουρα κάτι που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε. Πως;
• Προώθηση προϊόντων & υπηρεσιών που βελτιώνουν τη ζωή στο σπίτι, όχι μόνο για ξεκούραση ή χαλάρωση αλλά και για εργασία, γυμναστική, ψυχαγωγία κ.λπ.. Σε συνδυασμό και με την εξέλιξη της τεχνολογίας, το home entertainment αποκτά όλο και μεγαλύτερη διάσταση. Όλα αυτά, σαφώς ωφελούν ένα μεγάλο μέρος της αγοράς.
Για τις εταιρείες που διαθέτουν προϊόντα και υπηρεσίες για το σπίτι και όλα όσα στρέφονται γύρω από αυτό, από έπιπλα και οικιακές συσκευές μέχρι προϊόντα τεχνολογίας ή υπηρεσίες και συνδρομές, τώρα είναι η πλέον κατάλληλη εποχή για να επενδύσουν στο digital marketing και όλες τις νέες δυνατότητες που παρέχει!
• Ηλεκτρονικό κατάστημα και online προώθηση. Και φυσικά θα μιλήσουμε για τη δημιουργία e-shop και την εκμετάλλευση όλο και περισσότερων online καναλιών και για την πώληση αλλά και τη διαφημιστική προβολή των προϊόντων μας εφόσον όλο μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών επιλέγει το διαδίκτυο για τις αγορές του. Αν δεν έχετε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα έχει έρθει η ώρα να το αποφασίσετε ξεφεύγοντας από όρια της τοπικής αγοράς ή της ήδη υπάρχουσας πελατείας σας!
Είναι πλέον πολύ σημαντικό για κάθε επιχείρηση να ενισχύσει την online παρουσία και προβολή της, εκμεταλλευόμενη όσο περισσότερα κανάλια μπορεί. Τα online διαφημιστικά κανάλια εμπλουτίζουν τις δυνατότητες τους αλλά και αυξάνονται διαρκώς. Μια ομάδα ειδικών μπορεί να σας βοηθήσει να επιλέξετε σωστά τα κατάλληλα κανάλια και να σχεδιάσετε την marketing στρατηγική.
Για παράδειγμα, ένα νέο πολύ δυναμικό online κανάλι που πλέον πρέπει να συμπεριληφθεί στην digital στρατηγική μιας επιχείρησης είναι το Tik Tok, με όλο και περισσότερους χρήστες, από όλες πλέον τις ηλικιακές ομάδες. Είναι μια πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδράσουν με τον καταναλωτή με ένα πιο fun και δημιουργικό τρόπο.
• Εκμετάλλευση της τακτικής FOMO – Το σύνδρομο Fomo (Fear of missing out) δηλαδή ο φόβος της απώλειας, είναι ένα συναίσθημα της εποχής μας όπου ο άνθρωπος νιώθει έντονη την ανάγκη να μην «χάσει» κάποιες συναρπαστικές ευκαιρίες ή εμπειρίες που ζουν όλοι οι άλλοι.
Είναι λοιπόν ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται σε διάφορες καμπάνιες, ώστε να δώσει κίνητρο στον καταναλωτή να μην αναβάλει την αγορά. Να μην προσπεράσει δηλαδή το διαφημιστικό μας μήνυμα. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την προβολή influencers που χρησιμοποιούν το προϊόν μας. («Αφού το κάνει αυτός/αυτή γιατί όχι κι εγώ»).
Νέα σεζόν, back2school και back2work
Απαραίτητος προγραμματισμός για το χειμώνα που ενδέχεται να έχει μεγαλύτερα έξοδα! Όταν ξεκινάει μια νέα σεζόν και μια περίοδος με αυξημένες υποχρεώσεις και έξοδα, ο καταναλωτής μπαίνει σε διάθεση οικονομίας.
Ευκαιρίες και στρατηγικές κινήσεις
• Προώθηση “έξυπνων” λύσεων για τη νέα σεζόν και τη μείωση περιττών εξόδων, όπως προσφορές τύπου 1+1, ή free service, διαγωνισμοί με δώρα κ.λπ.
• Δημιουργία περιεχομένου στο Blog του εταιρικού site ή Ε-shop, αλλά και μέσα από άλλα κανάλια όπως το Newsletter, το YouΤube και λοιπά Social Media, δίνοντας αποτελεσματικά tips που εκπαιδεύουν το κοινό στην εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων. Είναι σημαντικό να δείχνουμε ότι είμαστε κοντά στον καταναλωτή και τις ανάγκες του.
• Μεταφορά διαφημιστικής επένδυσης σε Καμπάνιες που έχουν εποχιακό χαρακτήρα που “τρέχουν” για συγκεκριμένο διάστημα, ή σε συγκεκριμένες μέρες/γιορτές, ή για προϊόντα επίκαιρα όπως π.χ. σχολικά το φθινόπωρο, θερμαντικά σώματα το χειμώνα κ.λπ.
• Επένδυση στο CRO (Conversion Rate Optimization). Βελτίωσης της απόδοσης του Site/e-Shop με την αξιοποίηση ειδικών σε αυτό το είδος. Το CRO είναι η βελτιστοποίηση του ποσοστού των επισκεπτών που μετατρέπονται σε πελάτες. Χάρη στο CRO μια επιχείρηση επιτυγχάνει μεγαλύτερες αποδόσεις στη διαφημιστική δαπάνη, και βελτιώνει την εμπειρία και την αφοσίωση του καταναλωτή.
Συμπερασματικά
Είμαστε σε μια εποχή που οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν συνεχόμενες οικονομικές προκλήσεις. Όπως αναγκαστικά προσαρμόζονται οι καταναλωτές στα νέα δεδομένα, οφείλουν να προσαρμοστούν και οι επιχειρήσεις και ταυτόχρονα να εκμεταλλευτούν στο έπακρο όλες τις δυνατότητες του Ψηφιακού Μετασχηματισμού και του Digital Marketing.
Είναι λοιπόν σημαντικό οι επιχειρήσεις να απευθυνθούν σε ειδικό, ο οποίος θα έχει την απαραίτητη εμπειρία στο Digital Marketing, ώστε να μπορεί να εφαρμόσει όλα τα παραπάνω με τον πλέον κατάλληλο τρόπο. Και φυσικά, ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας, να βελτιώσει δείκτες όπως το Conversion Rate που αναφέραμε παραπάνω, αλλά και τη γενικότερη εμπειρία του καταναλωτή με την επιχείρηση!
Στην GIM Agency προσφέρουμε υπηρεσίες Digital Marketing καθώς και Συμβουλευτική καθοδήγηση για την καλύτερη αξιοποίηση όλων των Digital Marketing εργαλείων. Μέσα από έρευνα αγοράς, καθώς και δοκιμασμένες μεθόδους και τακτικές, μπορούμε, ακόμα και σε περιόδους ύφεσης, να βοηθήσουμε μια επιχείρηση όχι μόνο να διατηρήσει το πελατολόγιο της, αλλά και να αποκτήσει νέο!