“Aν έχεις επιχείρηση και δεν είσαι στο ίντερνετ, σε λίγο δεν θα έχεις επιχείρηση” έχουμε ακούσει να λέει ο Bill Gates κι εδώ θα συμπληρώσουμε, αν δεν είσαι ΣΩΣΤΑ στο ίντερνετ!
Το 95% των επιχειρηματιών, κάνουν εντελώς λανθασμένες κινήσεις.
Ποια είναι τα 6 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις στο Digital Marketing!
1. Έλλειψη στρατηγικής
Αρκετοί επιχειρηματίες, πιθανότατα λόγω άγνοιας, δεν εκλαμβάνουν ως πρώτη προτεραιότητα την εκπόνηση μιας σωστά δομημένης στρατηγικής, για την ψηφιακή τους παρουσία και για την προώθηση του Brand και των προϊόντων τους ή δεν επενδύουν τους απαραίτητους πόρους καθώς και τον χρόνο που απαιτείται, για τη δημιουργία ζωτικής σημασίας δεδομένων, για την επιχείρησή τους, προς ανάλυση και μελέτη.
Το “βάλε μια διαφήμιση στο Google” και κάνε και μια ανάρτηση την εβδομάδα στο Facebook με boost post, και όχι πάνω από 5 ευρώ την ημέρα”, σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί στρατηγική ψηφιακής προώθησης.
Ανάλογα με το είδος της επιχείρησης, του προϊόντος που προωθεί και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, ο Digital Marketer θα προτείνει: τα κανάλια επικοινωνίας, τα είδη και τις μορφές του περιεχομένου, τη συχνότητα και τους τρόπους δημοσίευσής του, τα μέσα και τις μορφές διαφήμισης, καθώς και το διαφημιστικό budget που απαιτείται.
2. Ελλιπής ή ανύπαρκτη βελτιστοποίηση των διαφημιστικών καμπανιών και του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ένα μεγάλο ποσοστό των επιχειρηματιών, επειδή αγνοούν τη σημασία του CRO, δηλαδή του Conversion Rate Optimization ή αλλιώς, της βελτιστοποίησης του ρυθμού μετατροπής των επισκεπτών του eshop σε πελάτες, εκλαμβάνουν τις διαφημίσεις επαναστόχευσης (retargeting / remarketing ads) και τη βελτιστοποίηση του eshop τους, ως κάτι το αχρείαστο και ως εκ τούτου, περιττά έξοδα.
Έτσι, καταλήγουν στο να βασίζονται αποκλειστικά σε διαφημιστικές καμπάνιες αναζήτησης στο Google και προώθησης στο Facebook, “αφήνοντας πραγματικά πολλά λεφτά στο τραπέζι”, που σε αντίθετη περίπτωση, θα μπορούσαν να κερδίζουν επιπλέον έως και 60%, συγκριτικά με τα “τωρινά” τους κέρδη.
3. Ποια είναι η ταυτότητά σου;
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες δημιουργούν μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook και θεωρούν ότι αυτό τους αντιπροσωπεύει! Σκεφτείτε απλά το εξής: Αν σας σταματήσει στο δρόμο η αστυνομία, και ζητήσουν την ταυτότητά σας, θα δώσετε το facebook profile σας; Όχι φυσικά
4. Γιατί το eshop δεν πουλάει από μόνο του;
Οι περισσότεροι επιχειρηματίες φτιάχνουν ένα site – eshop και περιμένουν ν’ αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Κάποιοι στη καλύτερη περίπτωση θα κάνουν κάποια προωθητική ενέργεια.
To 97% των επισκεπτών της σελίδας σας ΔΕΝ θα αγοράσει στην 1η επίσκεψη του. O ανταγωνισμός είναι μεγάλος (σε τι διαφοροποιείστε; ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημά σας;) και επίσης χρειάζεται πρώτα να σας γνωρίσουν, να σας συμπαθήσουν, να σας εμπιστευτούν και μετά θ’ αγοράσουν!
Εάν νομίζετε ότι φταίει η διαφήμιση και δεν πουλάτε – δεν ισχύει.
Δεν φταίει η διαφήμιση. Φταίει το ότι εσείς δεν έχετε κανένα σύστημα Marketing στην δουλειά σας που να μετατρέπει αυτόν τον επισκέπτη σε πελάτη!
5. Δεν προσδιορίζετε το κοινό που απευθύνεστε!
Όταν κάποιος σας ρωτάει: “ποιον βοηθάς με το επάγγελμα σου – ποιον βοηθάς με την επιχείρηση σου;» έχετε μια ξεκάθαρη απάντηση να δώσετε ή απλώς λέτε ότι αυτό που κάνετε ή αυτό που προσφέρετε είναι για τους πάντες; Υπάρχει μια παλιά παροιμία που λέει το εξής: «αν προωθείς την δουλειά σου ( τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου) σε όλους, δεν πουλάς σε κανέναν».
6. Παραίτηση και διακοπή ψηφιακής προώθησης σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Τραγικό λάθος, αποτελεί και η πρακτική της ανυπομονησίας. Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες, οι οποίοι μετά από 15 ή 30 ημέρες (και ενώ συνήθως έχουν ενημερωθεί εκ των προτέρων), “διαπιστώνουν” τελικά είτε ότι το “internet δεν δουλεύει”, είτε ότι “ο Digital Marketer είναι άχρηστος”.
Αυτό συμβαίνει, επειδή συνήθως έχουν στο μυαλό τους, ότι “επενδύοντας δοκιμαστικά” 50€ ή 100€ για διαφήμιση στο Facebook, στο τέλος του μήνα πρέπει να έχουν κάνει τζίρο πάνω από 2000€ ή 3000€
Αυτά λοιπόν είναι τα 5 από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι επιχειρηματίες στο Digital Marketing.
Αν είστε επιχειρηματίας που ενδιαφέρεστε για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, θέλετε εργαλεία και πλατφόρμες προώθησης, αλλά και ενημέρωση για το πως γίνεται το σωστό Internet Marketing και πως θ΄αυξήσετε το πελατολόγιό σας, επικοινωνήστε μαζί μας.